ASZF
A Urbancsok Zoltán e.v. (székhelye: 5540 Szarvas Krúdy 32, Cg.száma: 44491162, a továbbiakban vállalkozó), a jelen általános szerződési feltételekben (továbbiakban ÁSZF) meghatározottak szerint végez a megrendelő eseti megrendelése alapján karbantartási és javítási szolgáltatásokat.
AZ AJÁNLAT, AZ AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG ÉS A MEGRENDELÉS MENETE
1.1. A karbantartási illetőleg a javítási szolgáltatás teljesítése – a megrendelő megrendelése és annak a szolgáltató általi visszaigazolása tartalmának függvényében – történhet a megrendelő székhelyén, telephelyén, vagy a vállalkozó székhelyén. A szolgáltatásra vonatkozó jogviszony a szerviz ajánlatának elfogadásával vagy a javító-karbantartó tevékenységre vonatkozó egyedi szerződés felek általi aláírásával jön létre. Abban az esetben, ha biztosító által finanszírozott káresemény javításáról van szó, úgy a szerződés létrejöttét a biztosítónak is jóvá kell hagynia. A vállalkozó ajánlati kötöttsége az ajánlat megrendelő által történt átvételének napjától számított 5 (öt) munkanapig érvényes. A megrendelő az ajánlatkérését megteheti személyesen a szervizben, telefonon, +36 20 223 1346 vagy a szarvasmuszer@outlook.hu e-mail címen. Amennyiben az ügyfél az árajánlat alapján a javítást nem kéri, abban az esetben a szerviz bevizsgálási díjat számít fel, amelynek mértéke 5000 Ft. Javítás megrendelése esetén a bevizsgálási díj beszámításra kerül.
1.2. A vállalkozó ajánlatának, a felek között létrejött egyedi szerződésnek a jelen ÁSZF minden esetben részét képezi. A szerviz ajánlatának elfogadásával a megrendelő a jelen ÁSZF feltételeit változtatás nélkül elfogadja. Amennyiben a megrendelő az ajánlat elfogadásáról szóló nyilatkozatban az ÁSZF feltételeitől eltérő kikötéseket fogalmaz meg, a felek között a szerződéses viszony csak a szerviz előzetes, kifejezett elfogadó írásos nyilatkozatával jön létre.
A vállalkozó ilyen tartalmú kifejezett, írásbeli nyilatkozata hiányában az átvett hibás, vagy hibásnak vélt termékek nem minősülnek garanciális javítás céljára átvett ingóságoknak. Tekintettel arra, hogy a hiba felmerülésének ténye illetve a felmerült hiba jellege csak a termék bevizsgálását követően válik egyértelművé, a vállalkozó azon nyilatkozata, amely szerint a terméket a szerviz garanciális javítás céljára vette át, nem eredményezi és nem jelenti automatikusan azt, hogy a készülék javítása garanciális javításként, díjmentesen fog megtörténni, továbbá az átvételi nyilatkozat, illetve az abban rögzítettek nem jelentik azt, hogy a hibajegyzék teljes körű, valamennyi hibát, hibaforrást, sérülést tartalmaz. A vállalkozó a hibajegyzék teljességéért és teljes körűségéért tehát felelősségét kifejezetten kizárja, ezért erre a másik fél kellő alappal nem hivatkozhat, és ebből eredő igényt nem érvényesíthet.
1.3. A vállalkozó kijelenti, a megrendelő pedig tudomásul veszi, hogy azon garanciális termékeket, melyeket a vállalkozó nem képes, vagy nem jogosult javítani, a vállalkozó – a megrendelő előzetes értesítése és jóváhagyása mellett – továbbadhatja a termék forgalmazójának garanciális ügyintézés céljából. A vállalkozó erről, valamint az ügyintézést folytató forgalmazó elérhetőségeiről és az ügyintézés időtartalmáról tájékoztatja a megrendelőt.
1.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 5600 Békéscsaba, József A.
u. 2-4..
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, József A.
u. 2-4.
Békés Megyei Fogyasztóvédelem telefonszáma: +06-66-546-150, 06-66-546-
151
Faxszám:
E-mail: fogyved_daf_bekescsaba@nfh.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: 06-66-324-976
Fax száma: 06-66-324-976
A SZOLGÁLTATÁSI DÍJ
2.1. A karbantartási és javítási szolgáltatások díja (a továbbiakban: szolgáltatási díj) tartalmazza a munkadíjat és az anyagköltséget, a felkészülés és – helyszíni javítás esetén – a kiszállás díját, nem tartalmazza. A szolgáltatási díj megfizetésére a megrendelő köteles. A szolgáltatási díj – az ajánlat ellenkező kifejezett kikötése hiányában – annak figyelembe vételével kerül meghatározásra, hogy a lecserélt alkatrészek a vállalkozó tulajdonába kerülnek. A vállalkozó jogosult átalány díj, mint szolgáltatási díj alkalmazására. A szolgáltatási díj az ÁFA összegét tartalmazza.
2.2. A megrendelőnek – helyszínen végzett szolgáltatás esetén – a kiszállási díjat minden esetben meg kell fizetnie. A vállalkozó felmerült költségeit, a kiszállási díjat és a bevizsgálási díjat abban az esetben is köteles a megrendelő a szerviz részére megfizetni, ha a hiba nem javítható, vagy a megrendelő úgy dönt, hogy a szolgáltatás elvégzésére nem tart igényt.
2.3. A vállalkozó a szolgáltatás teljesítését a megrendelő vállalkozó általi hitelképességvizsgálatának eredményétől függővé teheti.
Amennyiben a megrendelő hitelképessége nem megfelelő, a vállalkozó az egyedi szerződés létrehozását megtagadhatja, vagy – amennyiben az egyedi szerződés már létrejött – azt egyoldalú jognyilatkozattal felmondhatja. A vállalkozó a szolgáltatás megkezdését vagy teljesítését előleg fizetéséhez vagy a díj és az anyagköltség előre történő megfizetéséhez kötheti.
2.4. Az ajánlatban meghatározott szolgáltatási díjat a vállalkozó jogosult módosítani, jogszabályváltozás, a valutaárfolyamok jelentős (2%-ot meghaladó) árfolyamváltozásai, illetve egyéb lényeges körülmény bekövetkeztekor. Az ajánlatban megadott szolgáltatási díj keretösszeg, annak meghatározása a termék hibájának előzetes felmérésére épül. A tényleges szolgáltatási díj az ajánlatban megadottól eltérhet. A termék előre fel nem ismerhető hibája, vagy a hibának az előzetes felméréshez képest eltérő oka vagy mértéke nyomán új árajánlat elfogadása után a vállalási ár növekedhet. Amennyiben a tényleges díj az ajánlatban megadotthoz képest magasabb, úgy a vállalkozó a megrendelő részére a túllépés okáról írásos kimutatást készít. Ha a megrendelő azt nem fogadja el, akkor a termék csak olyan mértékben lesz megjavítva, mely mértékről az eredeti árajánlat szólt.
2.5. A vállalkozó a szolgáltatási díjnak a mindenkor hatályos jogszabály szerint meghatározott általános forgalmi adóval növelt összegéről a számlát az ajánlat és a munkalap alapján állítja ki.
2.6. A fizetés módja szervizben történő javítás esetén készpénz, vagy banki átutalás. A fizetés teljesítéséig a szerviz jogosult a kijavított termék visszatartására. Helyszíni és telephelyen történő javítás esetén a megrendelő a szolgáltatási díjat a szerviz részére a számla kiállításától számított 15 (tizenöt) napon belül köteles banki átutalással megfizetni. Az ügyfél tudomásul veszi, hogy a szolgáltatónak Áfa-s számlát kiállítani csak a számviteli bizonylat kibocsátásának napján van módja.
2.7. Amennyiben a javítás a szervizben történik, az eszköznek a szervizbe történő beszállítása és a szolgáltatás teljesítése után annak elszállítása a megrendelőt terheli. A vállalkozó értesíti a megrendelőt a szolgáltatás teljesítéséről és arról, hogy a terméket a szervizből elviheti. A kijavított, bevizsgált terméknek az értesítés elküldésétől számított, naptári napot meghaladó késedelemmel történő átvétele esetén az vállalkozó naponta nettó 700 Ft tárolási költséget érvényesíthet. 20 naptári napot meghaladó átvételi késedelem esetén a vállalkozó jogosult az eszköz értékesítésére, vagy megsemmisítésére azzal, hogy ezen időtartam elteltét követően a megrendelőnek a vállalkozó -val szemben semmiféle igénye nem lehet.
ALKATRÉSZEK, RÉSZEGYSÉGEK, FELHASZNÁLT ANYAGOK
3.1. Minden alkatrész, vagy részegység, melyet a szerviz a javításhoz biztosít, szabványos, új vagy azzal azonos egyenértékű.
3.2. Eltérő kikötés hiányában a lecserélt alkatrészek – illetőleg amennyiben a javítás a teljes termék cseréjével történik, úgy a teljes lecserélt termék (tartozékok, kábelek, leírásokkal együtt) – külön díj felszámítása nélkül a vállalkozó tulajdonába kerül.
JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁSON KÍVÜL ESŐ JAVÍTÁSI SZOLGÁLTATÁS
4.1. A vállalkozó az általa felhasznált és beépített alkatrészekre és a kapcsolódó szolgáltatásokra 3(három) hónap jótállást vállal. A fenti jótállás nem vonatkozik az eszköz nem kicserélt alkatrészeire és részegységeire, továbbá nem terjed ki a rendeltetés ellenes használatból eredő hibákra, a megrendelő által jogosulatlanul elvégzett karbantartási munkákból eredő hibákra, a megrendelő által biztosított szoftverre, illesztő egységekre és alkatrészekre, engedély nélküli módosításra vagy helytelen használatra, a termék működtetésére a megadott környezeti specifikációkon kívül eső tartományban, illetve a megrendelő által nem megfelelő módon végzett helyszín előkészítési és karbantartási műveletekre. A vállalkozó fenntartja a jogot arra, hogy a garancia keretében javított termék rendeltetésszerű használatát utólagosan ellenőrizze és amennyiben a nem rendeltetésszerű használat bizonyítható, úgy a termék elveszíti a garanciát.
4.2. A vállalkozó a javító, karbantartó szolgáltatásra, amennyiben az a 97/2014. (III.25.) Korm. rendelettel módosított, az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII.27) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, a hivatkozott rendeletben meghatározott időtartamra vállal jótállást. A jótállási idő kezdő időpontja a szolgáltatás teljesítésének napja.
4.3. A vállalkozó a fenti 4.1. alpont szerinti jótállás alapján kizárólag a beszerelt hibás alkatrész kijavítására, vagy hibátlan cserealkatrész biztosítására köteles, ezt meghaladó jótállási vagy szavatossági kötelezettség a vállalkozó-t nem terheli.
4.4. A megrendelő köteles a vállalkozó-t haladéktalanul írásban (levél, távirat, fax, e-mail) értesíteni, ha a javítás, karbantartás során beépített alkatrész hibáját észleli a jótállás időtartama alatt.
4.5. A megrendelő a jótálláson, szavatosságon alapuló igényét csak a javító, karbantartó szolgáltatásra vonatkozó, vállalkozó által kiállított számla vagy munkalap és nyugta birtokában érvényesítheti.
4.6. A jótálláson kívül eső javítási szolgáltatás körébe tartoznak kivétel nélkül, de nem kizárólagosan az alábbi esetekben igényelt szervizszolgáltatások:
- jótállási idő lejárta után igényelt szervizszolgáltatás,
- az ügyfél által okozott szándékos vagy véletlen fizikai vagy egyéb működésbeli meghibásodás,
- helytelen, nem rendeltetésszerű használat miatt bekövetkezett meghibásodás,
- nem megfelelő csomagolásban történő szállítás,
- külső elektromos zavar, baleset, elemi kár vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett okból bekövetkezett meghibásodás,
- ügyfél által elvégezhető szoftverfrissítések letöltése és telepítése,
- operációs rendszer, illesztő- és segédprogramok, illetve más futtatható szoftverek újratelepítése,
- számítógép bevizsgálása, szakvélemény kiállítása,
- a szervizközpont által elvégzett adatmentés vagy visszaállítás.
4.7. A megrendelő egyetért azzal, hogy a jótálláson kívül eső szervizszolgáltatáshoz kapcsolódó javítási, kezelési és szállítási díjakat, valamint a javításhoz szükséges alkatrészekkel kapcsolatban felmerülő fizetési kötelezettséget a 2.6. pontban meghatározott módon rendezi. A jótálláson kívül igényelt javítás esetén a szervizbe érkezés és bevizsgálás után ajánlat készül, melyet a szerviz eljuttat az ügyfélnek. Az ajánlat elfogadása után a javítás megkezdődik, a bevizsgálási díj levonásra kerül.
4.8. A vállalkozót nem vállal felelősséget vagy kötelezettséget a jótálláson kívüli javítások elvégezhetőségére vagy azok várható időtartamára.
4.9. A vállalkozó fenntartja a jogot a jótálláson kívüli javítási igény visszautasítására, ha a javítás előreláthatólag egyáltalán nem vagy részben nem, vagy záros határidőn belül nem végezhető el.
A SZOLGÁLTATÓ FELELŐSSÉGÉNEK KORLÁTOZÁSA, ESETLEGES VIS MAIOR BEKÖVETKEZÉSE
5.1. A megrendelő tudomásul veszi, hogy a terméken tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások, valamint a szabadalmi vagy szellemi alkotások joga védelme alatt álló információk, megoldások megőrzése, mentése a megrendelő kizárólagos feladata; a vállalkozó a javító, karbantartó szolgáltatások keretében adatmentési tevékenységet nem végez, és nem vállal felelősséget a felhasználói beállítások módosulásáért, megszűnéséért. A vállalkozó nem felel adatvesztéssel vagy adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra, karbantartásra visszavezethető okból következtek be.
5.2. A vállalkozó nem felel továbbá használatkieséssel okozott károkért sem.
5.3. A vállalkozó felelőssége közvetlen károkért egyedi megrendelésenként összesen legfeljebb a szolgáltatással érintett terméknek a szolgáltatás teljesítését közvetlenül megelőző időpontban érvényes piaci értéke erejéig áll fenn.
5.4. A megrendelő a jelen ÁSZF -ben rögzített felelősségkorlátozó kikötéseket a vállalkozó által alkalmazott díjtételekre (munkadíj, anyagköltség) és az információs technikai ágazatra jellemző szakmai szokásokra tekintettel fogadja el.
5.5. A megrendelő kárigényét a vállalkozó-val szemben – az igényérvényesítés formájától és jogcímétől függetlenül – legfeljebb a kár bekövetkeztétől számított 12 hónapos jogvesztő határidőn belül érvényesítheti.
5.6. A NEM AZ EREDETI GYÁRI CSOMAGOLÁSBAN átvett készülékek esztétikai állapotának megóvásáért a vállalkozó minden tőle elvárhatót megtesz, de azért felelősséget vállalni nem tud.
5.7. Működésképtelen készülékeknél a vállalkozó minőségi reklamációt nem fogad el a készülék korábbi állapotával kapcsolatban, mivel az nem volt ellenőrizhető.
5.8. A vállalkozó nem felel olyan késedelemért vagy egyéb szerződésszegésért, amely rajta kívül álló okok vagy vis major következménye.
5.9. Vis major esetén a vállalkozó által vállalt teljesítési határidő meghosszabbodik a vis major esemény időtartamával. Hatvan (60) napot meghaladó tartamú vis maior esetén a vállalkozó jogosult az egyedi szerződést azonnali hatállyal felmondani.
CSOMAGOLÁS, SZÁLLÍTÁS
6.1. A termék, készülék, eszköz szervizbe szállítása és megfelelő csomagolása az ügyfél felelőssége.
6.2.A terméket, készüléket, eszközt minden esetben gondosan be kell csomagolni, akkor is, ha a megrendelő nem vesz igénybe futárszolgáltatást. A biztonságos és terméket védelmező csomagolás biztosítása az ügyfél felelőssége.
6.3. A becsomagolásához az eredeti gyári, vagy azzal egyező minőségű és biztonságot nyújtó csomagolás (doboz) használata célszerű. Kiemelten ügyelni kell a termék, készülék, eszköz éleinek és sarkainak védelmére, valamint a dobozban a termék, készülék, eszköz habszivaccsal vagy más rugalmas térkitöltő anyaggal való kipárnázására.
6.4. A vállalkozó nem vállal felelősséget a helytelen csomagolásból eredő, a szállítás során keletkezett sérülések miatt.
6.5. A vállalkozó csak teljes termékre vállal jótállási vagy azon kívül eső szervizszolgáltatást. A termék részének, részegységének szervizközpontba juttatása nem lehetséges. Minden esetben a teljes terméket, kiegészítőkkel (tápkábel, távirányító ) juttassa el a szervizbe. A készülék adapterét, tápegységét (ha van ilyen) csak abban az esetben csomagolja a készülék mellé, ha a szerviz kifejezetten erre irányuló tájékoztatást nyújtott, illetve a hiba jellege az adapterrel, a tápegységgel függ össze.
6.6. A vállalkozó nem tehető felelőssé a készülékkel beküldött, de nem a készülékhez tartozó egyéb kiegészítők (beleértve, de nem kizárólagosan memóriakártyák, optikai lemezek, egyéb adattároló eszközök tartalmuktól függetlenül, más gyártó bővítő egységei, memória- vagy merevlemez bővítés, stb.) épségéért és az ügyfélhez való visszakerüléséért.
ADATVÉDELEM, ADATKEZELÉS
7.1. Az adatvédelemmel kapcsolatos rendelkezések megtalálhatóak az adatvédelmi szabályzatban, amely nyomtatott formában elérhető a vállalkozó, ügyfélszolgálatán, valamint elérhető honlapunkon.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
8.1. A megrendelő – helyszíni javítás esetén – köteles biztosítani a vállalkozó részére a hibás berendezéshez, rendszerhez való hozzáférést, valamint a munkavégzés műszaki környezeti feltételeit.
A megrendelő minden elvárhatót köteles megtenni a vállalkozó biztonsága és egészségének megóvása érdekében azon időtartam alatt, míg a szakemberek a megrendelő székhelyén, telephelyén tevékenykednek. A megrendelő biztosítja egy képviselőjének jelenlétét abban a helységben, ahol a javító, karbantartó munka folyik, illetve ahol a berendezés található.
8.2 A fentiekben nem szabályzott szolgáltatások (IOT, Liferay portal, Liferay B2B-B2C árúház, Fibaro, ) kizárólag szerződéses formában érhetőek el a vállalkozónál.
A szerződésben foglaltak elsődleges irányelvekként rendelkeznek vitatott kérdésekben.
Készült: Szarvas, 2021. 01. 03.